PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZAGOŚCI
1.Formy i metody sprawdzania wiedzy.
2.Tryb i warunki poprawy oceny cząstkowej.
3.Tryb i warunki uzyskania oceny wyższej niż przewidywana.
4.Wymagania na poszczególne oceny dla każdego etapu edukacyjnego.
1.Formy i metody sprawdzania wiedzy.
Ocenie bieżącej podlegają następujące formy pracy uwzględniając indywidualne możliwości intelektualne ucznia, udokumentowane dysfunkcje z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub innej uprawnionej instytucji:
Sprawdzian/Test – to sprawdzenie wiedzy i umiejętności ucznia po zakończonym dziale programowym lub na koniec każdego semestru, z całości przerobionego materiału. Test jest poprzedzony powtórzeniem i zapowiedziany na tydzień przed ustalonym terminem. Datę testu nauczyciel zapisuje w dzienniku. Obowiązkiem ucznia jest przystąpienie do testu.
Kartkówka – to praca pisemna sprawdzająca stopień przyswojenia materiału leksykalnego bądź gramatycznego z trzech ostatnich lekcji lub ostatniej jednostki lekcyjnej. Stosuje się w zależności od potrzeb, bez konieczności wcześniejszej powtórki i zapowiedzi.
Czytanie głośne – ma na celu sprawdzenie techniki czytania a także poprawności wymowy.
Wypowiedz ustna i pisemna/ Mówienie i pisanie – to obszar aktywności ucznia gdzie testujemy sprawność porozumiewania się w języku obcym. Nauczyciel bierze pod uwagę użycie właściwej leksyki i właściwych struktur gramatycznych, jednak uczeń premiowany jest przede wszystkim za skuteczny, zrozumiały dla rozmówcy sposób przekazania informacji. Mówienie najlepiej jest oceniać w sytuacjach nieformalnych, na przykład w czasie ćwiczeń w parach i grupach.
Rozumienie ze słuchu - podstawę zadań sprawdzających wiadomości i umiejętności w zakresie rozumienia ze słuchu stanowią krótkie teksty dwukrotnie odtwarzane z płyty CD lub czytane przez nauczyciela.
Karta pracy na lekcji - obejmuje zadania w formie ćwiczeń leksykalnych, gramatycznych lub zadania testujące sprawności językowe.
Przygotowanie do lekcji - to orientacja w bieżącym materiale, posiadanie podręcznika i zeszytu.
Zadanie domowe – najczęściej dotyczy dwóch ostatnich zagadnień lekcyjnych. Sposób jego sprawdzania zależy od tematu i rodzaju pracy jaką uczeń ma wykonać. Uczeń może 2 razy w semestrze zgłosić nauczycielowi nie wykonanie zadania domowego. Zgłoszenie takie nie powoduje konsekwencji otrzymania oceny niedostatecznej Kolejne nieprzygotowanie się do lekcji wiąże się z negatywnymi konsekwencjami dla ucznia (wpisanie oceny niedostatecznej do dziennika).
Projekt – to praca pomagająca sprawdzić znajomość słownictwa i struktur oraz umiejętność pisania, jak również samodzielność i umiejętność współpracy w zespole, przyjmowanie na siebie zadań i ról oraz odpowiedzialności za efekty pracy zespołu. Po zrealizowaniu jakiegoś zagadnienia chętni uczniowie mogą wykonać pracę, rodzaj własnego projektu, w którym wykażą się znajomością słownictwa i struktur gramatycznych z danego rozdziału. Będą mieli również okazję rozszerzyć swoją wiedzę i zaprezentować ją w formie pracy plastyczno-językowej. Należą do nich np. album, plakat, mini książka itd.
Prowadzenie zeszytu – dotyczy nie tylko zeszytu przedmiotowego ale również zeszytu ćwiczeń. Nauczyciel sprawdza przede wszystkim kompletność notatek i systematyczność wykonywania zadań domowych. Może brać pod uwagę również estetykę pisma. Oceny dokonuje pod koniec każdego semestru.
Aktywny udział w lekcji – przy ocenianiu aktywności uczniów nauczyciel stosuje system plusów (3 plusy – ocena bardzo dobra). Ilość ocen z aktywności zależy od pracy uczniów.
Udział w konkursie – nauczyciel premiuje wzięcie udziału w konkursie przedmiotowym oraz zajęcie pierwszego ,drugiego i trzeciego miejsca jak również zajęcie pierwszych dziesięciu w konkursach gminnych, powiatowych, wojewódzkich lub krajowych.
2. Tryb i warunki poprawy oceny cząstkowej.
Uczeń ma prawo do poprawy oceny cząstkowej tylko jednorazowo i w terminie 2 tygodni od jej uzyskania.
3. Tryb i warunki uzyskania oceny wyższej niż przewidywana.
1. Na miesiąc przed posiedzeniem rady klasyfikacyjnej, wystawione przez nauczyciela języka angielskiego oceny okresowe lub roczne, są podawane do wiadomości uczniom oraz ich rodzicom.
2. W przypadku zagrożenia oceną niedostateczną, nauczyciel języka angielskiego informuje o tym fakcie wychowawcę klasy, który osobiście lub pisemnie przekazuje rodzicom zawiadomienie.
3.W przypadku chęci poprawy oceny wyrażenie przez nauczyciela zgody jest uzależnione od następujących warunków:
- systematyczne i aktywne uczestnictwo w lekcjach języka angielskiego,
- systematyczne prowadzenie zeszytu przedmiotowego i odrabianie zadań domowych,
-regularne poprawianie ocen cząstkowych, w wyznaczonym terminie dwóch tygodni (lub dłuższym, ustalonym przez nauczyciela w przypadku długiej nieobecności spowodowanej chorobą)
4.Nauczyciel wyznacza termin i formę poprawy.
5.Poprawa oceny powinna się odbyć nie później niż w ostatnim tygodniu przed posiedzeniem rady klasyfikacyjnej.
4.Wymagania na poszczególne oceny dla każdego poziomu edukacyjnego.
KLASA I
Ocena celująca
Uczeń:
- potrafi swobodnie przywitać się i pożegnać, przedstawić się i zapytać o imię inną osobę,
- samodzielnie śpiewa piosenki i recytuje z pamięci wierszyki i wyliczanki,
- rozumie i wykonuje wszystkie polecenia nauczyciela,
- bez trudu rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory,
- w czasie słuchania historyjki obrazkowej łatwo łączy słyszany tekst z ilustracjami,
- rozpoznaje liczby od 1 do 10, prawidłowo liczy i wykonuje proste działania,
- ma bogaty zasób słów w zakresie: owoce, przybory szkolne, zabawki, części ciała, zwierzęta
domowe,
- łatwo łączy elementy, koloruje obrazek lub zakreśla przedmioty zgodnie z wysłuchanym opisem,
- prawidłowo odczytuje poznane słowa łącząc je z obrazkiem,
- doskonale odwzorowuje proste słowa pisząc „po śladzie",
- zawsze aktywnie i chętnie uczestniczy w lekcji, pomaga innym
Ocena bardzo dobra
Uczeń:
- zna i używa zwrotów powitalnych i pożegnalnych,
- potrafi przedstawić się i próbuje pytać o imię inne osoby,
- zna na pamięć większość wierszyków i śpiewa piosenki,
- rozumie i wykonuje proste polecenia nauczyciela,
- rozpoznaje nazywa podstawowe kolory i liczby od 1 do 10 oraz wykonuje proste działania,
- prawidłowo wskazuje kolejne obrazki słuchając historyjki,
- zna większość słów z zakresu: owoce, przybory szkolne, zabawki, części ciała, zwierzęta domowe,
- odczytuje proste słowa i łączy je z obrazkami,
- potrafi pisać „po śladzie",
- najczęściej jest aktywny na zajęciach.
Ocena dobra
Uczeń:
- umie się przedstawić, zna zwroty powitania i pożegnania,
- z pomocą nauczyciela zadaje pytanie o imię innym dzieciom,
- razem z innymi śpiewa piosenki, recytuje proste wyliczanki z pamięci,
- rozumie i wykonuje większość poleceń nauczyciela,
- rozpoznaje podstawowe kolory i liczby 1 - 10, czasem robi błędy,
- z pomocą nauczyciela wskazuje kolejne obrazki podczas słuchania historyjki,
- zapamiętuje nazwy niektórych owoców, przyborów szkolnych, zabawek, części ciała, zwierząt
domowych,
- po kilku powtórzeniach, odczytuje słowa - podpisy do obrazków,
- stara się pisać „po śladzie" proste słowa,
- czasem bywa aktywny na lekcjach.
Ocena dostateczna
Uczeń:
- wita się i żegna oraz próbuje przedstawić się,
- czasami śpiewa z innymi piosenkę i powtarza linijka po linijce czytany mu wiersz i wyliczankę,
- rozumie i wykonuje niektóre, bardzo proste polecenia nauczyciela wspierane gestami,
- stara się zapamiętać podstawowe kolory i liczby od 1 do 10 (robi błędy),
- w czasie słuchania historyjki, z pomocą nauczyciela wskazuje obrazki (czasem się myli),
- zna niektóre słowa z wyżej wymienionych zakresów,
- potrafi odczytać niektóre bardzo proste podpisy do obrazka, po kilku powtórzeniach,
- kiedy pisze po śladzie robi to bardzo po woli i często błędnie odtwarza litery,
- wymaga zachęty do pracy.
Ocena dopuszczająca
Uczeń:
- razem z innymi próbuje witać się i żegnać,
- niezbyt chętnie śpiewa piosenki razem z całą klasą,
- czasem wykonuje proste polecenie nauczyciela, jeśli jest skierowane bezpośrednio do niego i poparte wyraźnym gestem,
- uczy się liczb od 1 do 5 i stara się zapamiętać podstawowe kolory (często się myli),
- ma kłopoty ze skupieniem uwagi na historyce obrazkowej (myli obrazki),
- próbuje powtarzać za nauczycielem niektóre słowa z wyżej wymienionych zakresów,
- uczy się pisać „po śladzie" krótkie jednosylabowe wyrazy, wymaga stałego nadzoru i motywacji do pracy.
KLASA II
Ocena celująca
Uczeń:
-wita się i przedstawia,
-pyta o wiek i udziela odpowiedzi na takie pytanie,
-rozpoznaje i nazywa liczebniki 1-10,
-rozpoznaje i nazywa części ciała bez pomocy,
-wykonuje działania dodawania i odejmowania w zakresie liczb od 1-10,
-reaguje na proste polecenia wypowiadane w j. obcym,
-rozpoznaje i nazywa przybory szkolne,
-odczytuje i zapisuje nazwy przyborów szkolnych,
-samodzielnie pyta o nazwy przyborów szkolnych i odpowiada na pytania,
-samodzielnie pyta o kolor przedmiotu,
-rozpoznaje i nazywa członków rodziny,
-odczytuje nazwy członków rodziny bez pomocy,
-rozpoznaje i nazywa potrawy,
-odczytuje i zapisuje nazwy potraw,
-prowadzi dialog dotyczący ulubionych potraw samodzielnie,
-rozpoznaje i nazywa ulubione rzeczy,
-czyta i zapisuje nazwy ulubionych rzeczy,
-aktywnie uczestniczy na każdej lekcji, chętnie pracuje.
Ocena bardzo dobra
Uczeń:
-wita się i przedstawia,
-pyta o wiek i udziela odpowiedzi na takie pytanie,
-rozpoznaje i nazywa liczebniki 1-10,
-rozpoznaje i nazywa części ciała bez pomocy,
-reaguje na proste polecenia wypowiadane po angielsku,
-rozpoznaje i nazywa przybory szkolne,
-odczytuje i zapisuje nazwy przyborów szkolnych,
-samodzielnie pyta o nazwy przyborów szkolnych
-samodzielnie pyta o kolor przedmiotu,
-rozpoznaje i nazywa członków rodziny,
-odczytuje nazwy członków rodziny bez pomocy,
-rozpoznaje i nazywa potrawy,
-odczytuje i zapisuje nazwy potraw,
-prowadzi dialog dotyczący ulubionych potraw samodzielnie,
-rozpoznaje i nazywa ulubione rzeczy,
-czyta i zapisuje nazwy ulubionych rzeczy,
-aktywnie uczestniczy w lekcji, chętnie śpiewa.
Ocena dobra
Uczeń:
-wita się i przedstawia,
-pyta o wiek i udziela odpowiedzi na takie pytanie,
-rozpoznaje liczebniki 1-10,
-rozpoznaje części ciała bez pomocy,
-rozpoznaje i nazywa przybory szkolne,
-odczytuje i zapisuje nazwy przyborów szkolnych,
-pyta o nazwy przyborów szkolnych
-pyta o kolor przedmiotu z podpowiedzią nauczyciela,
-rozpoznaje i nazywa członków rodziny,
-odczytuje nazwy członków rodziny bez pomocy,
-rozpoznaje i nazywa potrawy,
-odczytuje i zapisuje nazwy potraw,
-uczeń próbuje pytać się o ulubioną potrawę z podpowiedzią,
-rozpoznaje i nazywa ulubione rzeczy.
Ocena dostateczna
Uczeń:
-z pomocą nauczyciela wita się i przedstawia,
-pyta o wiek z pomocą klasy,
-wymienia liczebniki 1-10 razem z klasą,
-rozpoznaje i nazywa części ciała bez pomocy,
-rozpoznaje przybory szkolne,
-odczytuje z klasa nazwy przyborów szkolnych,
-pyta o nazwy przyborów szkolnych,
-odczytuje nazwy członków rodziny z pomocą,
-odczytuje nazwy potraw z pomocą klasy,
-razem z klasą rozpoznaje ulubione rzeczy.
Ocena dopuszczająca
Uczeń:
-używa wymaganego słownictwa z pomocą klasy,
-razem z klasą stara się śpiewać,
-stara się pracować z klasą,
-usiłuje zapamiętać nowe słownictwo.
Ocena niedostateczna
Uczeń:
-nie zna wymaganego słownictwa,
-nie prowadzi zeszytu przedmiotowego
-nie odrabia zadań domowych,
-nie opanował tekstów piosenek i wierszyków,
-nie pracuje podczas lekcji.
KLASA III
Ocena celująca
Uczeń:
- doskonale opanował materiał programowy klasy III w zakresie czterech umiejętności: mówienia, słuchania, czytania i pisania,
- pisząc testy, sprawdziany, kartkówki lub przy prezentacji potrafi wykorzystać zdobyte wiadomości w zadaniach typowych oraz w zadaniach o podwyższonym stopniu trudności,
- aktywnie uczestniczy w zajęciach oraz wykonuje prace dodatkowe.
Ocena bardzo dobra
Uczeń:
- bardzo dobrze opanował materiał programowy klasy III w zakresie czterech podstawowych
umiejętności: mówienia, słuchania, czytania i pisania,
- pisząc testy, sprawdziany, kartkówki lub przy prezentacji potrafi wykorzystać zdobyte wiadomości w zadaniach typowych oraz stara się rozwiązywać zadania o podwyższonym stopniu trudności,
- samodzielnie i systematycznie pracuje na lekcjach oraz wykonuje zadania dodatkowe.
Ocena dobra
Uczeń:
- dobrze opanował materiał programowy klasy III w zakresie czterech podstawowych umiejętności: mówienia, słuchania, czytania i pisania,
- pisząc testy, sprawdziany, kartkówki lub przy prezentacji potrafi wykorzystać zdobyte wiadomości w zadaniach typowych,
- stara się samodzielnie i aktywnie pracować podczas zajęć.
Ocena dostateczna
Uczeń:
- dostatecznie opanował materiał programowy klasy III w zakresie czterech podstawowych umiejętności: mówienia, słuchania, czytania i pisania,
- pisząc testy, sprawdziany, kartkówki rozwiązuje zadania typowe,
- stara się samodzielnie i aktywnie pracować podczas zajęć,
- zna zasady pisowni języka angielskiego oraz struktury gramatyczne, jednak myli się wykorzystując je w praktyce.
Ocena dopuszczająca
Uczeń:
- ma trudności w opanowaniu materiału programowego klasy III w zakresie czterech podstawowych umiejętności: mówienia, słuchania, czytania i pisania,
- pisząc testy, sprawdziany, kartkówki ma kłopoty z rozwiązywaniem zadań typowych,
- przy pomocy nauczyciela stara się pracować podczas zajęć,
- ma trudności w opanowaniu części zasad pisowni języka angielskiego oraz w zastosowaniu ich w praktyce.
Ocena niedostateczna
Uczeń:
-nie opanował wymaganego słownictwa,
-nie prowadzi zeszytu przedmiotowego,
-nie odrabia zadań domowych,
-nie opanował tekstów piosenek i wierszyków,
-nie pracuje na lekcji.
KLASA IV
Ocena celująca
Uczeń:
- opanował w całości aktualnie przerobiony materiał gramatyczny i leksykalny,
- posiadane wiadomości są usystematyzowane i utrwalone,
- potrafi swobodnie i prawidłowo wypowiadać się na tematy z życia codziennego, oraz stosować
zwroty i wyrażenia w zależności od sytuacji,
- potrafi płynnie czytać teksty ze zrozumieniem o bardzo dużym stopniu trudności, prawidłowo
akcentuje i wymawia wszystkie wyrazy,
- samodzielnie rozwiązuje ćwiczenia o dużym stopniu trudności,
- potrafi bezbłędnie zapisać wyrazy i tekst podyktowany przez nauczyciela,
- bierze udział w konkursach przedmiotowych,
- wykazuje bardzo dużą aktywność na lekcjach,
- jest zawsze przygotowany do każdej lekcji.
Ocena bardzo dobra
Uczeń:
- opanował w całości aktualnie przerobiony materiał gramatyczny i leksykalny,
- potrafi prawidłowo wypowiadać się na tematy z życia codziennego, oraz stosować zwroty i
wyrażenia w różnych sytuacjach,
- potrafi płynnie i ze zrozumieniem czytać teksty o dużym stopniu trudności, prawidłowo akcentuje i
wymawia poszczególne wyrazy,
- samodzielnie rozwiązuje ćwiczenia o dużym stopniu trudności,
- potrafi dobrze zapisać wyraz i tekst podyktowany przez nauczyciela,
- wykazuje dużą aktywność na lekcjach,
- jest prawie zawsze przygotowany do lekcji.
Ocena dobra
Uczeń:
- opanował w dużym stopniu aktualnie przerobiony materiał gramatyczny i leksykalny,
- potrafi wypowiadać się na tematy z życia codziennego oraz stosować zwroty i wyrażenia w
różnych sytuacjach z pomocą nauczyciela,
- potrafi dobrze czytać teksty, dobrze akcentuje i wymawia poszczególne wyrazy,
- samodzielnie rozwiązuje ćwiczenia o średniej skali trudności,
- potrafi dobrze zapisać wyraz i tekst o średniej skali trudności podyktowany przez nauczyciela,
- wykazuje aktywność na lekcjach,
- systematycznie przygotowuje się do lekcji.
Ocena dostateczna
Uczeń:
- nie opanował w całości aktualnie przerobionego materiału gramatycznego i leksykalnego,
- potrafi wypowiadać się na tematy z życia codziennego oraz stosować zwroty i wyrażenia z dużą
pomocą nauczyciela,
- samodzielnie czyta teksty o małym stopniu trudności, nie ma większych problemów z wymową
poszczególnych wyrazów,
- ćwiczenia o średniej skali trudności rozwiązuje z pomocą nauczyciela,
- samodzielnie rozwiązuje ćwiczenia o małym stopniu trudności,
- wykazuje małą aktywność na lekcjach,
- niesystematycznie przygotowuje się do lekcji.
Ocena dopuszczająca
Uczeń:
- w minimalnym stopniu opanował aktualnie przerobiony materiał gramatyczny i leksykalny,
- w minimalnym stopniu wypowiada się na tematy z życia codziennego, a zwroty i wyrażenia w
różnych sytuacjach stosuje z bardzo dużą pomocą nauczyciela,
- teksty o małym stopniu trudności czyta z pomocą nauczyciela, poszczególne wyrazy wymawia z
pomocą nauczyciela,
- ćwiczenia o małym stopniu trudności rozwiązuje z pomocą nauczyciela,
- wykazuje minimalną aktywność na lekcjach,
- nie przygotowuje się do lekcji.
Ocena niedostateczna
Uczeń:
- nie opanował aktualnie przerobionego materiału gramatycznego i leksykalnego,
- nie potrafi wypowiadać się na żaden temat nawet z pomocą nauczyciela,
- teksty o małym stopniu trudności czyta z dużą pomocą nauczyciela, nie zwraca uwagi na wymowę
poszczególnych wyrazów,
- nie potrafi rozwiązać ćwiczeń o małej skali trudności,
- wszystkie ćwiczenia rozwiązuje z pomocą nauczyciela,
- nie wykazuje żadnej aktywności na lekcjach,
- nie jest nieprzygotowany do żadnej lekcji.
KLASA V
Ocena celująca
Uczeń:
- doskonale rozumie wszystkie polecenia w języku obcym i reaguje zawsze zgodnie z intencją
mówiącego,
- potrafi zainicjować i podtrzymać rozmowę związaną ze swoim życiem codziennym (rodzina, szkoła
itd.), zna i używa wszystkich zwrotów grzecznościowych,
- znakomicie rozumie sens wypowiedzi ustnych i pisemnych (dialogów, tekstów, prostych
dokumentów,
- sprawnie formułuje wypowiedzi ustne i pisemne opisujące wygląd i zachowanie się ludzi oraz cechy
i właściwości przedmiotów,
- umie wyczerpująco wypowiedzieć się o sobie i swojej rodzinie,
- potrafi powiedzieć i napisać o swoich umiejętnościach, upodobaniach, zainteresowaniach,
- zna i prawidłowo posługuje się liczbami od 1 do 1000,
- zawsze prawidłowo wymawia słowa i intonuje zdania,
- zawsze aktywnie uczestniczy w lekcji, sam bywa inicjatorem pewnych działań, w zadaniach
grupowych spełnia rolę lidera.
Ocena bardzo dobra
Uczeń:
- rozumie i prawidłowo reaguje na polecenia w języku obcym,
- aktywnie bierze udział w rozmowach o swoim codziennym życiu (szkole, rodzinie),
- używa w naturalny sposób podstawowych zwrotów grzecznościowych,
- Rozumie ogólny sens wypowiedzi ustnych (np. dialogów) i pisemnych (np. listów),
- Potrafi krótko opowiedzieć o sobie i swojej rodzinie,
- Umie opisywać ustnie i pisemnie wygląd ludzi i obiektów,
- potrafi wypowiedzieć się w mowie i piśmie o tym, co umie i lubi robić oraz o tym, czego nie potrafi
i nie lubi robić,
- zna i używa liczb od 1 do 1000,
- zna i korzysta z zasad poprawnej wymowy i intonacji,
- bardzo aktywnie i chętnie uczestniczy w lekcjach, często kieruje grupą.
Ocena dobra
Uczeń:
- reaguje prawidłowo na większość poleceń w języku obcym,
- prawidłowo opowiada na pytania o swoją rodzinę, szkołę i życie codzienne oraz potrafi zadać
proste pytania,
- rozumie sens bardzo prostych wypowiedzi ustnych i pisemnych,
- w prostych zdaniach opisuje wygląd i cechy swoje i innych ludzi oraz otaczających przedmiotów,
- zna i używa liczb od 1 do 1000, czasem robi błędy,
- stara się powiedzieć i napisać w kilku prostych zdaniach o swoich upodobaniach i umiejętnościach
oraz o tym czego nie lubi i nie potrafi robić,
- z reguły prawidłowo wymawia i intonuje słowa i zdania w języku obcym,
- podczas lekcji często jest aktywny i realizuje zadania grupowe.
Ocena dostateczna
Uczeń:
- reaguje na proste polecenia w języku obcym,
- z niewielką pomocą nauczyciela odpowiada na bardzo proste pytania o rodzinę i szkołę,
- stara się używać podstawowych zwrotów grzecznościowych,
- próbuje prostymi zdaniami opisać siebie i swoją rodzinę, w piśmie mogą zdarzać się błędy
- potrafi zrozumieć sens bardzo prostych wypowiedzi ustnych jeśli są bardzo wolne i wspomagane
gestami oraz pisemnych jeśli są ilustrowane zdjęciami lub obrazkami,
- zna i używa liczb od 1 do 100, uczy się liczb od 100 do 1000,
- próbuje odtwarzać prawidłową wymowę słów i zdań obcych,
- wymaga zachęty do aktywnego udziału w lekcji.
Ocena dopuszczająca
Uczeń:
- reaguje na bardzo proste polecenia w języku obcym wspomagane gestem,
- próbuje powtarzać za nauczycielem odpowiedzi na bardzo proste pytania o siebie i rodzinę,
- z trudem odczytuje i rozumie sens bardzo krótkich zdań, wymaga stałej pomocy przy pracy,
- stara się używać zwrotów grzecznościowych,
- zna liczby od 1 do 20, poznaje liczby od 20 do 100,
- próbuje prawidłowo wymawiać pojedyncze słowa i zdania złożone z trzech, czterech słów,
- wymaga stałej kontroli i motywacji do działania.
Ocena niedostateczna
Uczeń:
- prawie nigdy nie reaguje na polecenia nauczyciela,
- bardzo rzadko i najczęściej z błędami powtarza proste odpowiedzi na pytania,
- nie rozumie sensu najprostszych wypowiedzi ustnych i pisemnych,
- nie używa zwrotów grzecznościowych, nigdy nie wypowiada się samodzielnie
- nie zna liczb powyżej 10,
- ma niechętny stosunek do przedmiotu, często opuszcza zajęcia i nie jest zainteresowany
uzupełnieniem materiału.
KLASA VI
Ocena celująca
Uczeń:
- doskonale opanował materiał programowy klasy VI w zakresie czterech umiejętności
podstawowych: mówienia, słuchania, czytania i pisania
- swobodnie posługuje się językiem obcym w sytuacjach codziennych i zadaniowych,
- ma bardzo bogaty zasób słownictwa i stara się go systematycznie wzbogacać,
- pisząc testy, sprawdziany, kartkówki lub przy prezentacji potrafi wykorzystać zdobyte wiadomości
w zadaniach
typowych oraz w zadaniach o podwyższonym stopniu trudności,
- aktywnie uczestniczy w zajęciach oraz wykonuje prace dodatkowe.
- bierze udział w konkursach przedmiotowych i zajęciach dodatkowych (koło zainteresowań)
Ocena bardzo dobra
Uczeń:
- bardzo dobrze opanował materiał programowy klasy VI w zakresie czterech podstawowych
umiejętności: mówienia, słuchania, czytania i pisania,
- posiada bardzo dobre umiejętności komunikacyjne,
- pisząc testy, sprawdziany, kartkówki lub przy prezentacji potrafi wykorzystać zdobyte wiadomości
w zadaniach typowych oraz stara się rozwiązywać zadania o podwyższonym stopniu trudności,
- ma bogaty zasób słownictwa, który stara się rozszerzać,
- samodzielnie i systematycznie pracuje na lekcjach oraz wykonuje zadania dodatkowe.
Ocena dobra
Uczeń:
- dobrze opanował materiał programowy klasy VI w zakresie czterech podstawowych umiejętności:
mówienia, słuchania, czytania i pisania,
- potrafi się komunikować w prostych sytuacjach zadaniowych,
- ma spory zasób podstawowego słownictwa,
- pisząc testy, sprawdziany, kartkówki lub przy prezentacji potrafi wykorzystać zdobyte wiadomości
w zadaniach typowych,
- stara się samodzielnie i aktywnie pracować podczas zajęć.
Ocena dostateczna
Uczeń:
- dostatecznie opanował materiał programowy klasy VI w zakresie czterech podstawowych
umiejętności: mówienia, słuchania, czytania i pisania,
- pisząc testy, sprawdziany, kartkówki rozwiązuje zadania typowe,
- ma niewielki zasób podstawowego słownictwa,
- stara się samodzielnie pracować podczas zajęć,
- zna ważniejsze zasady pisowni języka angielskiego oraz struktury gramatyczne, jednak myli się
wykorzystując je w praktyce.
Ocena dopuszczająca
Uczeń:
- ma duże trudności w opanowaniu materiału programowego klasy VI w zakresie czterech
Podstawowych umiejętności: mówienia, słuchania, czytania i pisania,
- pisząc testy, sprawdziany, kartkówki ma kłopoty z rozwiązywaniem zadań typowych,
- przy pomocy nauczyciela stara się pracować podczas zajęć,
- ma trudności w opanowaniu zasad pisowni języka angielskiego oraz w zastosowaniu ich w
praktyce.
Ocena niedostateczna
Uczeń:
- nie radzi sobie z opanowaniem materiału programowego klasy VI pomimo pomocy nauczyciela
- pisząc testy, sprawdziany, kartkówki ma kłopoty z rozwiązywaniem zadań o uproszczonych
wymaganiach,
- nie opanował nawet części zasad pisowni języka angielskiego oraz nie stosuje ich w praktyce,
- nie uzyskuje pozytywnych ocen przy poprawach swoich prac pisemnych lub prezentacji ustnych,
najczęściej nie wykazuje chęci poprawiania ocen.